• 0314 - 200 150
  • info@vivendoadvies.nl
  • doetinchem@dhbmakelaardij.nl

Welkom en wat leuk dat jullie de kaart hebben gescand!

Als je uit elkaar gaat, zijn er in veelal 2 partijen die het niet meer eens kunnen worden. Wij hebben nooit onze kant van het verhaal kunnen doen waardoor veel klanten dachten dat wij met de Noorderzon vertrokken waren. Dit is echter niet het geval, maar het is ons verboden om contact te zoeken met onze eigen klanten en onze afscheidsbrief hebben we niet zelf mogen schrijven. Ook hebben we nooit mogen reageren op de verschillende verhalen die de ronde deden. Dat voelde niet lekker.

 

Na een lange periode waarin het onderling niet zo lekker liep hebben Sonja en ik, na veel wikken en wegen ons oor bij een aantal deskundigen neergelegd. In november 2016 een voorstel gedaan om op een goede manier uit elkaar te gaan en de klanten te verdelen naar herkomst en dienstverlening. Zeg maar eigen netwerk en onze hypotheek- en belastingklanten. Hoewel de opzegtermijn op dat moment nog 14 maanden was, hebben we aangegeven dat de ontvlechting wat ons betreft geen 14 maanden hoefde te duren. Dit voorstel is niet geaccepteerd en we hebben bijna een jaar moeten wachten voordat er enige beweging in de zaak kwam. Uiteindelijk, na veel juridisch gesteggel is er eind december onder tijdsdruk een akkoord geforceerd en hebben onze wegen zich gescheiden.

 

Uiteindelijk zijn de klanten niet eerlijk verdeeld, maar heeft de andere partij geëist dat zij alle klanten zouden houden en daar zou dan een geldelijke vergoeding tegenover staan. Echter wel met een relatiebeding van 3 jaar waarbij wij onze eigen klanten niet mochten benaderen of misschien nog erger, we mochten onze klant die ons benaderden niet van advies voorzien.. Dit voelde bij jullie als klant niet goed, maar voor ons ook niet.. Maar 3 jaar geleden waren we na 14 maanden wachten en heel veel geode, moe gestreden en omdat wij de opzeggende partij waren hadden we minder rechten. Dus daarom hebben jullie niks van ons vernomen, behalve dan de mensen die ons de afgelopen 3 jaar hebben gebeld of gemaild met de vraag of ze over mochten stappen.

 

Dat moment is nu gekomen. Vandaar onze kaart. Niet om alle klanten weg te halen, maar gewoon een teken van leven van onze kant. Onze eerste mogelijkheid om jullie te bedanken voor al die jaren dat jullie klant bij ons waren en onze kant van het verhaal dat we graag 3 jaar geleden met je hadden gedeeld, want zo voelde dat voor ons. Als hypotheek- en belastingadviseur bouw je met veel klanten een speciale band op en de informatie die jullie met ons deelden, deel je vaak niet met je vrienden. Veelal is er sprake van een vertrouwensband.

 

Genoeg over toen. We zijn nu 3 jaar bezig. Vanuit ons huis begonnen (ons huis, Sonja en ik zijn bijna 17 jaar getrouwd, dat wist niet iedereen). En in die 3 jaar hebben we Vivendo Financieel Advies op de kaart gezet, met hypotheken en verzekeringen als de voornaamste dienstverlening en daarnaast de belastingaangifte en alle andere soorten diensten waar onze klanten behoefte aan hebben. Roger was al een aantal jaar actief als aankoopmakelaar, mee met de bezichtiging en daarna de prijsonderhandeling. En steeds vaker kwam de vraag, wil jij ons huis niet verkopen. Daar zijn we 2 jaar geleden voorzichtig mee begonnen, ook eerst voor onze eigen klanten, maar we merken dat er in de markt behoefte is aan een bepaalde soort dienstverlening in de makelaardij. Niet mee in de flow en na een bezichtiging van 15 minuten meteen een bod uit brengen, maar tegen de stroom in. Je koopt immers geen pakje boter. Omdat we steeds meer woningen in de verkoop krijgen hebben we Ellen Speijers als makelaar aangenomen om ons te helpen en Vivendo de Huizenbemiddelaar Makelaardij verder op de kaart te zetten. Wij kennen Ellen al zeker 15 jaar en zien elkaar ook buiten het werk om, dat maakt het voor ons extra speciaal dat ze ons team komt versterken.

 

We hebben sinds augustus 2020 een kantoorruimte gehuurd in het dorpshuis in Braamt. Dit is een tijdelijke locatie i.v.m. de sloop en herbouw welke rond de zomer in 2021 zal beginnen. We gaan de komende maanden op zoek naar een nieuw kantoor. De plaatsen waar we nu naar kijken zijn Braamt, Ulft en Doetinchem.

 

Onze kracht ligt in het persoonlijke contact en de verscheidenheid aan diensten en producten. Zoals jullie van ons gewend zijn, gaan we altijd op zoek naar de beste hypotheek en de voordeligste rente. Dat doen we nog steeds. Op het gebied van verzekeringen was er in de markt nog veel meer te koop dan 1 of 2 maatschappijen. We zijn op zoek gegaan naar unieke producten. Zo hebben we voor autoverzekeringen 2 unieke maatschappijen gevonden. De ene maatschappij heeft zeer gunstige tarieven voor jonge autobestuurders en de andere maatschappij heeft een hele mooie regeling als de partner een auto koopt, maar nog geen schadevrije jaren heeft opgebouwd, de 2e gezinsautoregeling. En zo zijn we steeds op zoek naar betere verzekeringen met gunstige premies. 

 

We zouden graag weer jouw jullie adviseur willen worden. We hebben wel een duidelijke visie, we gaan voor de totaalrelatie met onze klanten. Dan kunnen we het overzicht behouden en heb je al je financiële zaken op één plek. Voor de belastingaangifteservice maken we onderscheid tussen totaalklanten en klanten met alleen maar een losse belastingaangifte. Als totaalklant heb je voordeel, zo verzorgen wij de belastingaangifte voor 1 mei zodat je snel het geld op je rekening hebt staan. De losse belastingaangifte kan prima door een accountant worden verzorgd, maar die zijn vaak een stuk duurder. Daarom bieden wij die losse service nog steeds aan, maar het lukt niet altijd om die voor 1 mei in te sturen en vragen we uitstel aan. Je moet dan iets langer wachten op je belastingteruggave.

 

Heb je het hele verhaal gelezen en ben je nog niet afgehaakt....en wil je weer je oude vertrouwde aanspreekpunt terug?

Het lijkt ons leuk om weer jouw adviseur te worden. Denk jij er ook zo over? Vul dan hieronder je gegevens in, dan bellen wij je voor een afspraak!

 

Ja, ik wil heel graag klant worden bij Vivendo ;-)